O nas

Teatrium

TEATRIUM to nasza wspólna przestrzeń, w której spotykamy się by tworzyć, bawić się, dziwić, dyskutować, uczyć, przyjaźnić, pomagać sobie, rozwijać się, stawiać ważne pytania i szukać odpowiedzi.

Tworzymy piękne spektakle, spełniamy marzenia, pomagamy rozwijać skrzydła. Wielka pasja i miłość do teatru leżą u podstaw wszelkiego działania i każdego projektu. Z szacunkiem i ciekawością zapraszamy do wspólnego doświadczania i zgłębiania tajemnic teatru, małych i dużych pasjonatów sztuk wszelakich.

img-fluid

Wagner powiedział: „Teatr jest miejscem gdzie spotykają się wszystkie sztuki”

Malujesz? Tańczysz? Grasz? Tworzysz Muzykę? Piszesz teksty?… Cokolwiek Cię fascynuje TEARTIUM to przestrzeń dla Ciebie i Twojego talentu.

Tu spotkasz wspaniałych ludzi i przeżyjesz niezwykłe przygody.

SPRÓBUJ! Dołącz do nas! Baw się, rozwijaj, twórz z nami. Zapraszamy

Instruktorki stałe

img-fluid

Nazywam się Anna Kolanowska. Zaczęłam „bawić się” w teatr mając 6 lat i robię to do dziś😉

Moja praca jest moją wielką pasją i sądzę, że nie można robić w życiu nic fajniejszego, ważniejszego, mądrzejszego, ciekawszego, odkrywczego, fascynującego i dającego spełnienie    niż …

ROBIĆ TEATR!

AMATOR- to słowo często kojarzy się z czymś gorszym. A znaczy „ROZKOCHANY W…”

Teatr Amatorski to więc teatr ludzi kochających TEATR. Miłość i ciekawość pchały mnie ku ciągłemu zdobywaniu wiedzy i zgłębianiu tajemnic Melpomeny. Od dziecka należałam do licznych grup teatralnych. Pierwszy swój teatr założyłam już w liceum. Później kolejno skończyłam STUDIUM instruktorów teatralnych, Teatrologię (U.Ł) Pedagogikę by w 2002 roku obronić dyplom reżyserski w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej we Wrocławiu ( specjalizacja teatr dzieci i młodzieży). Jako instruktorka pracuję już ponad 30 lat. Moje grupy mają na koncie setki wygranych festiwali ogólnopolskich i międzynarodowych.

Jest takie powiedzenie „ żeby rozniecić w kimś żar – trzeba samemu płonąć płomieniem” . Ja mam tych płomieni pełną duszę 😀

Teatr jest SUPER. Uczy empatii i dyscypliny, rozumienia świata i siebie, odwagi, retoryki, pięknej wymowy. Rozwija, relaksuje, daje spełnienie i pewność siebie. Łączy ludzi, buduje więzi, uwrażliwia na sztukę.

TEART- to najlepsze i najpiękniejsze co można robić.

DAJ SIE ZARAZIĆ- TEATREM 😀

img-fluid

Nazywam się Maja Borkowska-Złoch. Pracę z Dziećmi zaczęłam wraz z podjęciem studiów w APS w Warszawie.   Pracowałam 5 lat w Przedszkolu – tam poznając metody pracy Anny Kolanowskiej i widząc ich efekty, zaangażowałam się we współpracę przy spektaklach. Obecnie wspólnie organizujemy wypoczynek wakacyjny, oraz zajęcia całoroczne edukacyjne dla Dzieci, gdzie jestem animatorem, instruktorem i wychowawcą.

Prowadzimy warsztaty aktorskie oraz warsztaty budowy i animacji lalek teatralnych w przedszkolach i szkołach.

Od siedmiu lat, przy współpracy i wsparciu reżyserskim Ani Kolanowskiej, prowadzę zajęcia dla Młodych Aktorów. Efektem są liczne spektakle cieszące się uznaniem Rodziców, Widzów i członków jury Przeglądów i Festiwali Teatralnych. Bardzo cenie sobie pracę z Dziećmi, fascynuje mnie rozwój każdego z nich, co pozwala mi osiągnąć satysfakcję zawodową. Dlatego oprócz kursów pogłębiających moją wiedzę o metodach pracy z Dziećmi, poszerzam też tę, o charakterze teatralnym. Od 5 lat moją wielką pasją jest taniec Flamenco, ale ta największa to Teatr i rozwój jaki ze sobą niesie. W wolnych chwilach ćwiczę jogę i zajmuję się interpretacją wierszy z dziećmi.

Instruktorzy współpracujący

img-fluid

AGNIESZKA BORKOWSKA

Urodzona 22 września 1994 r. w Szczecinie. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Od kilkunastu lat związana ze szczecińskim Teatrem „nie ma”, którego dyrektorem artystycznym jest Tatiana Malinowska- Tyszkiewicz. W zespole tym zagrała w takich spektaklach jak: „Co na górze, to na
dole”, „Dziwna Baba”, „Kasandra” oraz stworzyła choreografie do spektakli „Elektra”, „Piana dni”, „Idiota”.

Stypendystka Kibbutzim College of Education Technology and Arts w Tel Awiwie, gdzie współtworzyła spektakl „No borders”. Autorka choreografii „On ice this
thin”, która zakwalifikowała się do finału Międzynarodowego Konkursu 3,2,1…Taniec w Krakowie oraz wygrała polskie eliminacje do konkursu SoloDuo w Budapeszcie.

Wiedzę i doświadczenie zdobywała u takich pedagogów jak: Sylwia Hefczyńska-Lewandowska, Jacek Łumiński, Janusz Skubaczkowski,  Eryk Makohon, Natalia Iwaniec, Igor Podsiadły, Patricia van Deutekom, Thierry Verger i wielu innych.

Aktualnie związana z OCH-TEATREM, gdzie występuje w „Balu manekinów” w reżyserii Jerzego Stuhra. Od 8 lat prowadzi warsztaty taneczne, teatralne i ruchowe, współpracując z Festiwalem Teatr w Stodole, Międzynarodowym Festiwalem Teatrów Niezależnych PRO CONTRA, teatrami „nie ma” oraz „Krzywa Scena”, a także z wieloma zespołami tanecznymi.

Zafascynowana potencjałem przekazu cielesnego, w swojej twórczości poszukuje emocji wynikających z zaangażowania ruchowego. Na scenie, jak i w życiu, lubi prawdę i jak człowiek rozmawia z człowiekiem.

img-fluid

KAMIL MALECKI

Instruktor żonglerki, „clownady” i ognia .

img-fluid

MAREK RADZIMIŃSKI

Kompozytor, muzyk, multiinstrumentalista i autor tekstów. Muzyką zajmuje się od 23 lat. Jego głównym instrumentem , od którego zaczynał była perkusja, ale tworząc korzysta również z syntezatorów, pianina, maszyn perkusyjnych, gitary i strun głosowych. Jest laureatem kilkudziesięciu festiwali i przeglądów w całej Polsce, a także półfinalistą Must Be The Music.

Obecnie gra i śpiewa w swoim solowym projekcie oraz w zespole Lorein na perkusji i syntezatorach. Zajmuje się również zajęciami muzycznymi prowadząc rytmikę w przedszkolach oraz warsztaty muzyczne dla dzieci i młodzieży.

W czasie warsztatów wykorzystuje własne instrumentarium muzyczne składające się z kilkudziesięciu instrumentów elektronicznych, akustycznych i klasycznych, strunowych , klawiszowych i perkusyjnych. Z możliwością nagrywania utworów stworzonych przez dzieci i młodzież w trakcie trwania warsztatów.

img-fluid

KATARZYNA WRÓBEL

Aktorka pantomimy, performerka, artystka niezależna. Od 2009 wspóracuje z Fundacją Sztuka Ciała współtworząc spektakle pantomimy oraz teatru fizycznego (spektakle “Ważne sprawy”, “Między oWadami”, “Pięciu Nieudanych”, “Kobieta Kalendarz”, “Rój”). Prowadzi zajęcia teatralne w warszawskich przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach oraz domach kultury, podczas których przekazuje swą pasję do pantomimy. Tworzy także rekwizyty oraz scenografię do spektakli  oraz wydarzeń kulturalnych. W latach 2006-2013 aktorka Teatru Pantomimy Mimo oraz adeptka studia pantomimy w Teatrze na Woli. Uczestniczka polskich i zagranicznych festiwali teatralnych I ulicznych (m.in.: Sztuka Ulicy/Warszawa, Feta/Gdańsk, Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu/Warszawa, Wielki mały teatr/Wisła, Trzydniówka Teatralna/ Olsztyn, Sztama/Olecko, UFO/Szamotuły, Mime Festival/Izrael, Europe&Cies/ Lyon, Statues en Marche/Belgia). Od 2017 roku współpracuje z teatrem Lutrek oraz performerem Rafałem Śpiewakiem.

img-fluid

MICHAŁ MISZA CZORNY

Aktor teatralny i filmowy. Ukończył kierunek aktorstwo (specjalizacja: aktor teatru tańca) w Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Absolwent Policealnej Szkoły Aktorskiej ART – PLAY Doroty Pomykały i Danuty Owczarek (2009-2012). W 2012/ 2013 roku regularnie uczestniczył w Warsztatach Aktorskich Doroty Zięciowskiej i Zbigniewa Kalety w Krakowie, tego samego roku brał również udział w Intensywnym Kursie Aktorskim INKA (tok indywidualny) Małgorzaty Szczerbowskiej we Wrocławiu. Tego samego roku był członkiem zespołu aktorskiego Tyskiego Teatru ,,Belfegor”. Realizuje się jako aktor, reżyser, choreograf, autor scenariuszy oraz aktor-tancerz. Uczestnik wielu warsztatów tanecznych, między innymi dwóch edycji Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego w Bytomiu. W latach 2014-2018 aktor Teatru ZL Ewy Wyskoczyl (Szulc), w Tarnowskich Górach. Jest współzałożycielem Autorskiego Teatru OdRuchu działającego w Bytomiu i w Tychach. Asystent profesora Jerzego Święcha podczas Intensywnych Kursów Wymowy w AST, WTT w 2015, 2016, 2017 roku, a także podczas zajęć z podstaw gry aktorskiej. Spektakle dyplomowe zrealizował pod opieką Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej i Jerzego Stuhra. W chwili obecnej można go zobaczyć w produkcji Warszawskiego OCH-TEATRU (Fundacji Krystyny Jandy na rzecz kultury) pt. „Bal manekinów” w reż. Jerzego Stuhra, a także w trzech produkcjach Teatru Nowego w Krakowie.

img-fluid

DANIELA KOMĘDERA

Jest absolwentką PWST w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Tańczyła w spektaklu Storm w weimarskim Narodowym Teatrze. Od 2012 roku wraz z artystami z Niemiec tworzy kolektyw Little interference, z którymi wyprodukowała m.in.Heimsuchung/Nawiedzenie (2012- 2015) -Złota Maska za choreografię, prezentowany na festiwalach w Sankt Petersburgu, Miskolc, Freiburgu, Monachium. Współpracowała z reżyserem Brianem Michelsem jako choreograf w spektaklach:Wiele hałasu o nic (2016)- Festiwal Szekspirowski w Essen, Festiwal Szekspirowski w Gdańsku oraz Jak Wam się podoba (2013)- Summer Ohrid Festiwal w Macedonii. Tancerka w przedstawieniach M. Kuźmińskiego Room 40, który otrzymał nagrodę publiczności na Polskiej Platformie Tańca oraz Różnica i Powtórzenie, prezentowanych w Polsce i na całym świecie. Daniela jest współtwórcą spektaklu Zrabowali mi składaka, prezentowanym na Scenie Tańca Studio; Festival Dei Due Mondi w Spoleto i innych. Współpracuje z Teatrem Amareya w spektaklach Kantor Tropy- Collage oraz Nomadic Woman, z którymi występowała w Polsce, Japonii, na Grenlandii. Jest stypendystką Alternatywnej Akademii Tańca w Starym Browarze, tańczy w przedstawieniu Transmigrazione di fermenti d’amore z Teatrem Dada von Bzdülöw. W 2013 otrzymała stypendium twórcze Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz stypendium Prezydenta miasta Bielska- Białej. W ramach projektu Choreographic Territories- Eastern Partnership prowadziła warsztaty w Kijowie i Tbilisi. Współpracowała również w metaoperze Krzanowskiego Audycja V w choreografii Kayi Kołodziejczyk. Wystąpiła w produkcji Przejścia w CSK w Lublinie, w choreografii J. Łumińskiego. Współpracuje z W&M Physical Theatre w spektaklu We_selle, w choreografii Wojtka Mochnieja. Daniela grała w spektaklu repertuarowym Zatoka suma w reżyserii Agaty Dyczko w Teatrze Ochoty w Warszawie. Jako performerka gra w spektaklu Cztery w reżyserii Marcina Henricha, festiwal Apart (czerwiec 2018) oraz Polska Platforma Tańca 2019. Była stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2020 roku. Współpracowała z Quan Bui Ngoc przy produkcji Black is the colour, prezentowanego w ramach BalletOFFestival. Daniela jest tancerką w operze Halka wileńska w reżyserii Agnieszki Glińskiej, choreografii Weroniki Pelczyńskiej. Tańczy w spektaklu Lubelskiego Teatru Tańca If/Then, w choreografii Joe Altera. Razem z Dominiką Wiak stworzyła spektakl Manhattan, który wygrał konkurs Teatr Polska, dostał się do puli Polskiej Sieci Tańca oraz został wytypowany do drugiego etapu konkursu THEBESTOFF. Współpracuje z D. Wiak, M. Witkowską i D. Więckiem w spektaklu Sticky Fingers Club, który był prezentowany na Gdańskim Festiwalu Tańca 2020 w ramach rezydencji- premiery oraz Międzynarodowych Spotkaniach Teatrów Tańca w Lublinie. Stworzyła choreografię do filmu-animacji malarskiej Chłopi w reżyserii Doroty Kobieli. Występowała na festiwalach w Brazylii, Japonii, Grenlandii, Szwecji, Węgrzech, Czechach, Rosji, Niemczech, Włoszech, Austrii, Ukrainie, Gruzji, Białorusi, Litwie, Holandii i innych.

img-fluid

MARTA GRĄDZKA

Człowiek teatru i muzyki. W latach 2013-2016 aktorka Teatru Warszawskiego Centrum Pantomimy, w latach 2014-2016 reżyserka i choreografka oper m.in. w ramach Sceny Młodych Warszawskiej Opery Kameralnej, od 2014 prowadząca warsztaty teatralne dla dzieci, młodzieży i dorosłych, od 2017 roku emigrantka mieszkająca w Hiszpanii, a potem w Peru, od 2020 singer-songwriterka śpiewająca pod pseudonimem Nala Spark. Z przyjemnością łączy aktorstwo, reżyserię i muzykę produkując teledyski do swoich utworów. Pasjonuje się naturą i byciem w chwili obecnej.

img-fluid

KLAUDIA MAJCHRZAK

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, psycholożka szkolna, psychoedukatorka. Zajmuje się prowadzeniem warsztatów dla dzieci i osób dorosłych między innymi z tematu potrzeb, emocji, zdrowia psychicznego. Uczestniczka Studium Interwencji Kryzysowej. W trakcie warsztatów uczestnicy zdobędą podstawową wiedzę na temat samopomocy, przełamywania barier komunikacyjnych oraz zdobędą odpowiednie psychologiczne narzędzia, z których będą mogli po warsztacie korzystać samodzielnie w trudnych chwilach. poznają techniki uziemiające, pozwalające złapać kontakt z rzeczywistością, kiedy narasta w nich poczucie lęku, być może paniki. Techniki te z powodzeniem mogą samodzielnie zastosować w przypadku takiej sytuacji. Przyjrzymy się wspólnym wartościom grupy i zdefiniujemy poczucie wspólnoty, porozmawiamy o świadomym budowaniu kontaktu z drugą osobą, dbaniu o relacje, asertywnej komunikacji i porozumieniu bez przemocy.

img-fluid

AGATA WINCONEK

Pedagożka, trenerka TUS oraz treningu słuchowego metodą Tomatisa. Pracuje jako pedagog szkolny i polonistka na wszystkich poziomach edukacyjnych. Duże zmiany, (których doświadczyła w pracy) w kontaktach międzyludzkich zainspirowały ją do 12 z 21 stworzenia autorskiego programu pomocy dzieciom i dorosłym w walce ze skutkami pandemii. „#akcjaintegracja” – zajęcia integracyjne, warsztaty, „Emocjonalne ABC” – nauka rozpoznawania i adekwatnego wyrażania emocji, rozwój kompetencji miękkich. Działania podejmowane na rzecz poprawy sytuacji i promocji zdrowia psychicznego są dla niej bardzo ważne.

img-fluid

JOANNA CHUŁEK

Aktorka, tancerka, animatorka, pedagog i alpinistka. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu, na kierunku aktorstwo oraz PPSKAK  w Kaliszu, na specjalizacji taniec współczesny. Zafascynowana polskim folklorem, a w szczególności kulturą górali Żywieckich i Podhalańskich. W ramach przyznanego jej Stypendium Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury oraz programu „Scena dla Tańca” Instytutu Muzyki i Tańca przygotowała autorski projekt teatralny „BesKitu”, w ramach którego wyreżyserowała spektakl pt.: „1725 m n.p.m.”, inspirowany Beskidem Żywieckim z muzyką na żywo w wykonaniu zespołu VOŁOSI. Tworzy i współtworzy autorskie spektakle. Pedagog i instruktor teatralny od lat współpracuje z dziećmi, młodzieżą a także z seniorami.

W swojej pracy korzysta z autorskiego zasobu utworów muzycznych stworzonego przez niezależnych artystów specjalnie dla jej produkcji teatralnych.

img-fluid

ZUZANNA PREDYGIER

Certyfikowana instruktorka tańca PAS, absolwentka Wydziału Teatru Tańca, absolwentka oraz instruktor Laboratorium Meisnera w Warszawie. Uczestniczyła w rozmaitych projektach m.in. w spektaklu „Gloria” powstałym podczas rezydencji na 13. Gdańskim Festiwalu Tańca, czytaniach performatywnych (Teatr Dramatyczny w Warszawie Instytut Grotowskiego). Brała udział w międzynarodowym festiwalu tańca współczesnego Warsaw Dance Days oraz projekcie „Głębia światła” realizowanym w Teatrze Rozbark.

img-fluid

AGNIESZKA NOWAK

jest instrumentalistką, wokalistką, autorką tekstów, trenerką wokalną. Początkowo jako klarnecistka w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. Rodziny Wiłkomirskich w Świdniku oraz w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie, od 20 lat prowadzi działalność artystyczną i edukacyjną. Absolwentka wokalistyki jazzowej Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Nysie. Jako wokalistka, autorka tekstów  od 2003 roku współpracuje z muzykami sceny muzyki klasycznej, jazzowej, rozrywkowej.

Od 2017 roku nieprzerwanie prowadzi klasę wokalną: STM Music School w Warszawie; La Musica Szkoła Muzyczna I i II st. w Warszawie; Be Music Centrum Rozwoju Muzycznego w Piasecznie. Autorskie warsztaty i konsultacje wokalne prowadziła m.in. w Fundacji Dobry Klimat Dla Sztuki; na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Młodzieżowych “Kalejdoskop”; w International School of Music Muzofilia; w Teatrze Komuna Warszawa. Jako pedagog posiada doświadczenie w pracy nad emisją głosu z dziećmi o różnym stopniu niepełnosprawności. Nieustannie pogłębia swoje zainteresowanie, wiedzę na temat muzyki i higieny głosu uczestnicząc w kursach dla wokalistów i pedagogów głosu.

img-fluid

TOMASZ KOWALSKI

Pedagog tańca, fotograf, aktywista, pedagog edukacji pozaformalnej. Absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi (choreografia i techniki tańca). Doświadcza, rozwija się i spełnia w ruchu, korzystając z technik: kontakt improwizacja, taniec: współczesny, tradycyjny, breakdance, teatr tańca Edukuje się i realizuje swoje pasje w Polsce i na świecie. Liczne projekty artystyczne i społeczne. Poprowadzi warsztaty z Polinezyjskiej sztuki uzdrawiania – Taniec, masaż, rozwój osobisty, Harmony Art. Wykorzystując taniec, rozwój duchowy, film i fotografię, wyłania sztukę z otaczającego świata, z dbałością o poczucie harmonii pomiędzy twórcą, odbiorcą . Idea ta pozwala na znalezienie równowagi.

img-fluid

MAREK RADZIMIŃSKI

kompozytor, muzyk, multiinstrumentalista i autor tekstów. Muzyką zajmuje się od 23 lat. Jego głównym instrumentem , od którego zaczynał była perkusja, ale tworząc korzysta również z syntezatorów, pianina, maszyn perkusyjnych, gitary i strun głosowych. Jest laureatem kilkudziesięciu festiwali i przeglądów w całej Polsce, a także półfinalistą Must Be The Music.

Obecnie gra i śpiewa w swoim solowym projekcie oraz w zespole Lorein na perkusji i syntezatorach. Zajmuje się również zajęciami muzycznymi prowadząc rytmikę w przedszkolach oraz warsztaty muzyczne dla dzieci i młodzieży.

W czasie warsztatów wykorzystuje własne instrumentarium muzyczne składające się z kilkudziesięciu instrumentów elektronicznych, akustycznych i klasycznych, strunowych , klawiszowych i perkusyjnych. Z możliwością nagrywania utworów stworzonych przez dzieci i młodzież w trakcie trwania warsztatów.

img-fluid

ADAM BANACH

Jest kuglarzem, animatorem kulturowym i pedagogiem cyrku.

Ukończył Szkołę Animacji Kultury na specjalizacji pantomimicznej. W ciągu jego 17-letniej

przygody z kuglarstwem miał okazję współpracować z licznymi grupami żonglerskimi i fireshow,

teatrami niezależnymi oraz ulicznymi. Od ponad 7 lat każdego roku prowadzi warsztat „Kuglarz na scenie jak lew na arenie” podczas SlotArt Festival. Przewodzi zespołowi kuglarz, z którymi wspólnie

przygotowuje Wielki Finał Ogniowy – przegląd etiud ogniowych połączonych wspólnym tematem.

Każdego roku występuje w nim ponad 50 osób. Dla około połowy z nich jest to pierwszy występ z

ogniem, a dla wielu – pierwsza styczność z kuglarstwem. Używa własnego doświadczenia, żeby

stworzyć twórcze i bezpieczne (psychicznie i fizycznie) warunki przygotowania spektaklu z

wykorzystaniem technik fireshow. Zajmuje się również pantomimą oraz cyrkiem współczesnym. Obecnie działa razem z Kolektywem Kejos, grając w przedstawieniach „Miasto, którego nie było” oraz „Epitafium Błazna”. Ukończył europejski kurs dla trenerów cyrkowych CATE. Współpracuje z Siecią Pedagogiki Cyrku, European Youth Circus Organisation oraz przewodzi Polskiemu Forum Młodego Cyrku. Lubi leżeć na słońcu i patrzeć w drzewa

img-fluid

KAMIL WAWRZUTA

Absolwent wydział Akademi Teatralnej w Krakowie – Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu oraz  filologii polskiej na Akademii Techniczno – Humanistycznej. Uczestnik programów rezydencyjnych: „Dancing Together, Again!” w Chorwacji, „Projekt2_3” w Luxemburgu, Hamburgu i Gdańsku. Występował na festiwalach w Singapurze, Macao, Rzymie, Sofii i wielu innych. Realizuje własne projekty teatralno – taneczne: Dead Fish (2023), Choreografia miasta (2023), Jak Wy? (2022), Chłopcy nie bawią się lalkami (2021), we are not superheroes (2016), Profanum (2013), za ten ostatni zdobył w 2014 wyróżnienie na festiwalu OFTNeT w Ostrowie Wielkopolskim oraz Grand Prof na Roma Teatro Festival. Zajmuje się również ruchem scenicznym i choreografią m.in: An Act of God, reż. S. Biraga (2022), Tańczący z gwiazdami, reż. M. Walczak (2021), Ale kino!, reż. J. Zdrada (2019) , A niech to gęś kopnie, reż. J. Zdrada (2019) New Year’s Day, reż. J. Zdrada (2016). Współpracuje od lat z wieloma teatrami i instytucjami w Polsce. Jako wykonawca występował m.in. w: Wyspa, Teatr Niewielki (od 2023), Skrzypek na dachu, reż. J. Szurmiej (2023), De light chor. A. Garbarczyk (2021 – 22),  Burza, reż P. Miśkiewicz, (2018 – 22), Kariera Artura Ui, reż. R. Brzyk, (2018 – 20), Strawiński. Przejścia, chor. J. Łumiński (2017), Sideways Rain, chor. G. Botelho (2016), Leni Riefenstahl, reż. E. Marciniak (2016 – 17), Uroda życia, chor. K. Garbacik (2013), Święto wiosny – komentarz, chor. J. Łumiński (2013), Harnasie, chor. K. Kołodziejczyk (2012).

Jako pedagog od 2014 roku nieprzerwanie prowadzi stałe zajęcia, warsztaty i projekty edukacyjne, m.in.: „Niech każdy umie tańczyć” w ramach Fundacji Śląskiego Teatru Tańca (2014), Seniorzy Wiele Warci, Fundacja A.R.T (od 2018), Improwizacja we Labana, Fundacja Kreatywnej Edukacji (od 2015), zajęcia teatralne w Spiżarnii Kulturalnej (od 2017) i warsztaty teatralne w ramach Ogniska Teatralnego Teatru Ochoty (od 2020).

ZNANI I LUBIANI O NAS

 

 

Teatr potrzebuje energii, wyobraźni, wrażliwości, mądrości, wdzięku i dyscypliny. Pani Aniu, dziękuję, że tak pięknie pielęgnuje Pani i rozwija te cechy w naszych dzieciach. Życzę następnych dwudziestoleci!

Jolanta Fraszyńska

 

Teatr, który gra kolorami dziecięcej wyobraźni. Tworzony z pasją.

Małgorzata Ostrowska- Królikowska

 

Jestem aktorką, kocham teatr. Cieszę się, że moja córka może podzielać moje pasje w teatrze pani Ani Kolanowskiej.

Joanna Kurowska

 

….ten TEATR to miejsce, w którym bardzo młodzi aktorzy uczą się wyrażać emocje bez używania słów, a to według mnie bardzo ważna umiejętność, można nawet powiedzieć, że zasadnicza i podstawowa i to nie tylko w teatrze, ale również w filmie o czym wielu z nas twórców, coraz częściej zapomina.

Grzegorz Kuczeriszka

 

Nie ma nic bardziej intrygującego w kształceniu niż otwieranie nowych przestrzeni w umyśle dziecka. Nie ma nic bardziej istotnego w sztuce niż kształtowanie wyobraźni odbiorcy. A tym właśnie cechuje się dziecięcy teatr Anny Kolanowskiej ZGRAJA Z ZIELONEJ, którego materią jest ruch dziecięcych postaci i figur plastycznych w przestrzeni wyobrażonej, zanurzony do tego w dynamicznej muzyce i odpowiednich tonacjach światła. Jest to prawdziwa kreacja zmysłowości teatralnej…

dr Grzegorz Walczak