Szanowni Państwo,
GORĄCO PROSZĘ O BARDZO UWAŻNE PRZECZYTANIE TEGO LISTU!!!
Nadszedł czas kiedy po kilku tygodniach poznawania się, radosnych zabaw, doświadczania teatru rozpoczynamy pracę nad spektaklem. Uczenie się scenariusza, powtarzanie po wielokroć scen, ćwiczenie dykcji i emisji często sprawiają, że mali aktorzy zniechęcają się. Drobne niepowodzenia czy przykrości wzrastają wtedy do rangi „wielkiej tragedii” często wtedy rodzice reagują- nie chcesz, to nie chodź….
A przecież wszyscy chcielibyśmy, żeby nasze dzieci umiały dążyć do celu, pracować w grupie, pokonywać trudności, szanować innych, dotrzymywać danego słowa. Te wszystkie i wiele innych korzyści płynie ze wspólnej realizacji spektaklu. Dlatego bardzo proszę! Jeśli tylko dziecko zakomunikuje zmęczenie, zniechęcenie czy jakikolwiek inny problem ( który nie rozwiązany może doprowadzić do chęci wycofania się ze wspólnie podjętego działania). Proszę o NATYCHMIASTOWY TELEFON CZY ROZMOWĘ. Wspólnie jesteśmy w stanie pomóc małemu aktorowi pokonać te trudności. Jeśli zaś nic o tym nie wiem, nie mogę nic zrobić.
Proszę mi wierzyć w 99 przypadkach na 100 dzieci, których rodzice wspólnie ze mną pomagają przezwyciężać ”kryzysy” nie tylko kończą z grupą spektakl ( ku wspólnej radości i wzruszeniu) ale pozostają w teatrze wiele lat czerpiąc z tego ogromną radość i zdobywając umiejętności tak potrzebne w życiu.
Wytrwałość, cierpliwość, pokonywanie własnych barier pozwalają odnosić sukcesy i zdobywać szczęście. Ucieczka- zawsze jest porażką. Dlatego jeszcze raz gorąco proszę o współpracę, kontakt i wzajemne zrozumienie oraz pomoc w czasem niełatwym procesie tworzenia. Wiem, że to czego dziś wspólnie nauczymy dzieci- będzie procentować przez całe życie.
Serdecznie pozdrawiam
Anna Kolanowska
Instruktor teatralny, reżyser
Pedagog dramy i teatru
509 921 077